english

cd-romok az Artpoolban

AIRBAG VOLVO (a MEDIAMATIC magazin melléklete)

ALIRE/DOC(K)S – POÉSIE ANIMÉE PAR ORDINATEUR

Laurie Anderson: PUPPET MOTEL

Guy Bleus: THE ARTISTAMP COLLECTION

BLINDROM - THE PROTOTYPE (a MEDIAMATIC magazin melléklete)

Heath Bunting: LONDON

DOORS OF PERCEPTION (a MEDIAMATIC magazin melléklete)

ENGAGED (londoni művészeti magazin)

THE GENES OF ARCHITECTURE - WORKING SPACE II.

THE HISTORY OF THE FUTURE

Joel Hubaut: THE RABBIT GENERATION

HYBRID MEDIA LOUNGE

ICC ARTISTS´ DATABASE

ICON ON SILVER

Jovánovics György: PARCEL 301

George Legrady: AN ANECDOTED ARCHIVE FROM THE COLD WAR

George Legrady: FROM ANALOGUE TO DIGITAL – PHOTOGRAPHY AND INTERACTIVE MEDIA

Mamax: GAMBLER – EPHESOS – MEDIACHRONOLOGY, VERSION 1.1

Mamax: GOLDEN FRISBEE

Mamax: TOD DEM VERNSEHEN - PUBLIC ACCESS

MUSEO NACIONAL DE BELLAS ARTES, ARGENTINA

OF(F) THE W. W. WEB / NETZKULTUR - KULTURNETZWERKE

PERSPEKTÍVA

A PILLANGÓ-HATÁS - THE BUTTERFLY EFFECT

Gilbertto Prado: M.A. (DESEJO)

PRÄPRINTIUM - MOSKAUER BÜCHER AUS DEM SAMIZDAT

PRIVATE / PUBLIC

SCULPTURE CITY

Station Rose: SURFING ON ELECTRONIC SURFACES
- 15 YEARS OF ARS ELECTRONICA

Tasnádi József: WEATHER REPORT - IDŐ RIPORT

[on line bemutatók] [Artpool] [kereső]


"...egy CD-ROM-on az összefüggések hálózata válik befogadhatóvá. A konkrét tudás helyett az összefüggések élménye, a mindent megismerés utópiája helyett pedig a tudás terének élményszerű megtapasztalása az, amit ez az új kifejező eszköz egyedülállóan nyújt. Egy CD-ROM-on tárolt adathalmaz a különböző átjárások, hidak, ablakok miatt térbeli konstrukcióvá válik, az ismeretszerzés pedig ebben a háromdimenziós labirintusban való szabad mozgással lesz azonos."

"A világkép, amit a CD-ROM metafóra közvetít, az, hogy csak alternatív sorrendek, igazságok saját idejű egyéni utak léteznek. A lineáris gondolkodás kénytelen átadni helyét az asszociatív gondolkodásnak, a direkt megismerés (felboncolás, szétszedés, vallatás stb.) pedig az interaktív dialógusnak.[...]

A multimédiában felhalmozott tudást csak és kizárólag egyéni sorrendekben kaphatjuk meg. Nincsenek fő és mellékutak hanem a felhasználó (olvasó - néző) aktuális igényei diktálják a lépéseket. Az információk útbaejtésének nem létezik egyetlen helyes sorrendje, a program nem kényszerít ránk semmit, az eltárolt információk között mi magunk vagyunk az összefüggés. Az ismeretek befogadása antropomorfizálódik, az absztrakt tudás újból személyessé és érzékivé válik. Az információs tér a komplexitása miatt nem megismerhető, hanem csak átélhető, a nagyobb mennyiségű információ befogadása a tudás és érzés keveredésével jár." (idézet Sugár János tanulmányából)