[aktuális események] [események ‘92-től] [english]

ARTPOOL ESEMÉNYEK (2005)

2005 – AZ ÖTÖS ÉVE* – AZ ARTPOOLBAN

Az úgynevezett experimentális fotográfus (a funkcionárius) számára ténylegesen tudatos az, hogy ezek az alapfogalmak: „kép”, „apparátus”, „program”, „információ” – az alapproblémák, amelyekkel meg kell birkóznia. A fotográfia filozófiájára azért van szükség, hogy a tudat felszínére hozza a fotográfiai gyakorlatot; ez pedig azért kell, mert ebben a gyakorlatban jelenik meg egyáltalán a szabadság egy modellje, posztindusztriális kontextusban.

2005. március 1-én, 18 órakor - Artpool P60

Szervusztok* Kollegáim

1 órás előadás nekünk

Pioneer Artist januar Herceg TovA ICY HORO OLH
Baksa-Soós János 57 j [meghívó]

2005. március 11–13. - Foksal Gallery Foundation, Warsaw

RE:form / Europe

Hálózatépítés és együttműködés a kelet- és nyugat-európai archívumok és művészkiadvány gyűjtemények között

Az „archívum munkacsoport” első találkozója

Résztvevők
Lilijana Stepancic, Mednarodni graficni likorsi center, (mglc), International Centre of Graphic Arts, Ljubljana
Klaniczay Júlia, Artpool Művészetkutató Központ, Budapest
Dr. Anne Thurmann-Jajes, Bremen Studienzentrum für Künstlerpublikationen / ASPC im Neuen Museum Weserburg Bremen
Prof. Dr. Wolfgang Schlott, Forschungsstelle Osteuropa an der Universität Bremen, Bremen
Piotr Rypson, Foksal Gallery Foundation, Art Database, Warsaw
Joanna Mytkowska, Foksal Gallery Foundation, Warsaw
Samo Darian, relations e. V., Berlin
Cordelia Marten, ASPC im Neuen Museum Weserburg Bremen
Peter Wellach, relations e. V., Berlin
Sonia Oliveira, Museo Serralves, Porto

2005. március 21–április 1. - Artpool P60 - szerda és péntek 16–18 óráig

az Artpool tizedik részvétele
a 25 éves Budapesti Tavaszi Fesztivál programjában

egy 1981-ben elképzelhetetlen Budapesti Tavaszi Fesztivál

kijáratok

c. kiállítás-esemény a „földalatti művészet” intézmény-kisérleteinek dokumentumaiból [meghívó]

Simon Zsuzsa Iroda - Újpesti Mini Galéria - Artpool - Inconnu - Indigó - Fényképészeti lapok - Sznob Internacional.

2005. április 27–28. - Európa Ház, Pécs

Kortárs művészeti intézmények, intézetek Magyarországon, Európában

műhelykonferencia

az Európa Ház és a Közelítés Művészeti Egyesület szervezésében

április 27-én:
Kiss Zsuzsanna előadása az Artpool Művészetkutató Központról [vázlat]

2005. május 27–június 10. - Artpool P60 - szerda és péntek 16–18 óráig (és szeptemberig alkalmilag)

VISSZANYERT MŰVÉSZET

AZ ÚJRATEREMTÉS ÚTJAI · NÉGY KIÁLLÍTÁS · NÉGY MEGNYITÓ

Michael T. Bidner · Bp. Szabó György
Ryosuke Cohen · Gyarmati Zsolt [meghívó] [videó]

május 27-én 18 órától a kiállításokat megnyitják:

Kiss Zsuzsanna (Gyarmati Zsolt)
Szombathy Bálint (Ryosuke Cohen)
Várnagy Tibbi (Bp. Szabó György)
Galántai György (Michael T. Bidner)

2005. június 17-én, 18 órakor - Artpool P60

ÁRNYÉKKÖTŐK / SHADOW WEAVERS

copy art, fax art, computer art (1989–2004)

című könyv- és CD-ROM bemutatója és kiállítás
az Árnyékkötők Archívum gyűjteményéből
[meghívó]

Bevezetőt mond: Bakács Tibor Settenkedő
és az Árnyékkötők Co-Media szerkesztői beszélgetnek
(Dárdai Zsuzsa, Saxon-Szász János, Tenke István és Zsubori Ervin)

Zenélnek: Simo és Borz,
az új Fény-Árnyék Művészeti Egyesület tagjai

2005. szeptember 22-én 18 órakor - Artpool P60

az információrobbanás szelíd megjelenítése:
AZ ÉLŐ WEBTÉR (MINT TANPÁLYA*)

a természet nem épít külön törvényeket, nagy egységes törvényei vannak
(Szentgyörgyi Albert)

a VISSZANYERT MŰVÉSZET c. kiállítások finisszázsaként [meghívó]

Galántai György
(Kassák, Munkácsy és stb. díjas képzőművész)
bemutatja
az Artpool P60 projekt legújabb dokumentumát,
amely választ ad a fő kérdésre:
mit, mikor, miért és hogyan érdemes
ingyen* is megtenni

2005. október 1–2. - Gödör Klub - Erzsébet téri Kulturális Központ és Park

SEGÉLYKONCEPT

fesztivál az underground művészet dokumentumainak megőrzéséért

Sajtótájékoztató arról, hogy az Artpool Művészetkutató Központ teljes ellehetetlenülésével és kényszerű bezárásával megszűnhet a mindenkori magyarországi progresszív, underground kultúra jelenlegi egyetlen kutatóhelye. Évtizedekre beládázódhatnak a 70-es évektől napjainkig terjedő időszak dokumentumai (kéziratok, fotók, hang- és videóanyagok stb.)

Szimpozion a 70-es–80-as évek magyar underground művészetéről, nemzetközi kontextusáról és jelentőségéről, kutatásáról, megőrzésének lehetőségéről.

Felolvasások, performanszok és koncertek a 70-es–80-as évek magyar underground irodalmi és zenei anyagaiból.

Kiállítás, installáció - a 70-es, 80-as és 90-es évek fotó- dia-, videó-, szöveges és tárgyi dokumentumainak bemutatója az Artpool archívumából és gyüjteményeiből. [meghívó]

[részletes program]

2005. november 18., 18 órától - Artpool P60

az Artpool őszi nemzetközi kutatási projektje

AZ EXPERIMENTÁTOR ÉS
AZ ÉSZREVÉTEL MŰVÉSZETE

a szabadság értelmezése
az apparátus és a funkcionárius viszonyában

Először, az apparátus merevsége kijátszható. Másodszor, a programjába belecsempészhetők olyan emberi szándékok, amelyek nem voltak előirányozva benne. Harmadszor, az apparátus kényszeríthető rá, hogy váratlant, valószínűtlent, informatívat hozzon létre. Negyedszer, meg lehet vetni az apparátust és termékeit, egyáltalán, figyelmünket elfordítani a dologitól és az információra koncentrálni. Röviden: a szabadság az a stratégia, mely a véletlent és szükségszerűséget aláveti az emberi szándéknak. Szabadság az, ha az apparátus ellen játszunk. [kultplay] [meghívó]

A megnyitót követően a kiállítás megtekinthető 2005. december 2-án, 16 és 18 óra között, december 28-án, 18 órától, valamint 2006 tavaszig előzetes időpontegyeztetéssel

2005. december 28-án, 18 órától - Kamilla-nap - Artpool P60

InDiGo KluB szerű ESeT

Erdély Miklós életművének kutathatóságáért
virtuális EM-lékház

Az est házigazdája,
aki a legújabb generáció képviseletében kérdez:
Fuchs Péter

A fő kérdés:

Van e még Erdély Miklós életművének,
szellemiségének, műveinek létjogosultsága?

Ha van – miért?
Ha nincs – miért?

„Az emlékezés a „privát” idő spirális szerkezete révén válik lehetségessé. Az elmében az időpontok közötti távolság nem lineáris, hanem ezeket egymásra és a jövő idő totalitására az emlékezet másolja. És minden, ami a jövőben fog megtörténni, úgy jelenik meg, mint egy új réteg a már megtörténten. Az időben előre mozogva, egy esemény képe fokozatosan elveszíti világosságát és határozottságát, s ez lehetővé teszi, hogy állandóan új képeket rögzítsünk egyenlő értékeik zavaró hatása nélkül.” [meghívó]

Az est megrendezését a támogatta

Cikk és hozzászólások: Az Alku? - hang: INDYHU03: A hadititok ellopása