AZ ARTPOOL MŰVÉSZETKUTATÓ KÖZPONTTAL FOGLALKOZÓ ÍRÁSOK 2013-BAN

(melyek az Artpool tevékenységével foglalkoznak, vagy az Artpool archívumában őrzött dokumentumokra hivatkoznak)

Szakmai cikkek, tanulmányok:

Galántai György – Klaniczay Júlia (eds.): Artpool. The Experimental Art Archive of East-Central Europe. History of an active archive for producing, networking, curating and researching art since 1970, Artpool Art Research Center, Budapest, 2013, 536 p., ill., ff és színes

Artpool, Budapest, in: Detterer, Gabriele – Maurizio Nannucci (eds.): Artist-Run Spaces. Nonprofit Collective Organizations in the 1960s and 1970s, Documents Series, JRP, Zürich – Les presses du réel, Dijon – ZONA Archives, Florence, 2012, pp. 84-109.

Hivatkozások

„A halottak élén” – Major János világa / „Leading the Dead” – The World of János Major, Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest, 2013, pp. 2, 61, 62, 63, 64, 81, 95. (fotóreprodukciók + borító)

„Artpool: beszámoló 2012-ről…”, in: Magyar Narancs, Vol. XXV., No. 8., 2013. február 21., p. 6. (rövid hír)

Attalai Gábor. Konceptuális művek 1969-1985 / Conceptual Works 1969-1985, Vintage Galéria, Budapest, 2013, p. 9, 17, 58.

Badovinac, Zdenka: Museum of Parallel Narratives, Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), Barcelona (2011), in: Höller, Christian (ed.): L’Internatinale Post-War Avant-Gardes between 1957 and 1986, JRP Ringier, Zürich, 2012, pp. 9-25.

„Bernáth(Y) Sándor emlékezete, in: Magyar Narancs, Vol. XXV, No. 30, 2013. július 25., p. 6. (rövid hír)

Bódi Kinga: Úszó tárlatok. Beszélgetések az egykor Velencei Biennálén részt vevő magyar képzőművészekkel, kurátorokkal, nemzeti biztosokkal. 6. Rész – Kérdések Hegyi Lóránd művészettörténészhez, in: Balkon, 2013. No. 11-12., pp. 6, 7. (fotóreprodukció)

Celant, Germano (ed.): When attitudes become form. Bern 1969 / Venice 2013, Progetto Prada Arte, Milan, 2013, p. 459, 601.

Cseh Katalin: From closed spaces to open spaces. Performative Art in Hungary after 1989, Annual Conference of the IFTR, WG: Performances in Public Spaces, Barcelona, July 26, 2013 (a konferencián elhangzott szöveg), p. 2.

Detterer, Gabriele: The Spirit and the Culture of Artist-Run Spaces, in: Detterer, Gabriele – Maurizio Nannucci (eds.): Artists-Run Spaces. Nonprofit collective organizations in the 1960s and 1970s, JRP/ Ringier, 2012, pp. 10–49. [17, 30-31, 49.]

Erdély Miklós emléke, in: Magyar Narancs, Vol. 25, No. 1-2., 2013. január 10., p. 6. (rövid hír)

Esanu, Octavian: What was Contemporary Art?, in: artmargins, Vol. 1., Issue 1., MIT Press, Cambridge, MA, USA, 2013, p. 17.

Fehér Dávid: Transzfer ideák. Megjegyzések Attalai Gábor konceptuális műveihez, in: Attalai Gábor. Konceptuális művek 1969-1985 / Conceptual Works 1969-1985, Vintage Galéria, Budapest, 2013, p. 9.

Fehér Dávid: Transfer Ideas. notes to the conceptual works of Gábor Attalai, in: Attalai Gábor. Konceptuális művek 1969-1985 / Conceptual Works 1969-1985, Vintage Galéria, Budapest, 2013, p. 17.

Klaniczay Gábor: Ajtony Árpád (1944-2013), in: Élet és Irodalom, Vol. LVII, No. 4., 2013. január 25.

Kótun Viktor: Neoavantgárd művek rekonstruálásának gyakorlata, DLA értekezés, MKE, Budapest, 2013, pp. 14-19, 63.

Kovács Ferenc: Szubjektív visszaemlékezés a 70-es évekre, in: Taksás Mihály (ed.): Bercsényi 28-30. 50, Budapest, 2013, p. 8.

Malloy, Vanja: Non-Euclidean Space, Movement and Astronomy in Modern Art: Alexander Calder’s Mobiles and Ben Nicholson’s Reliefs, in: M. Crosta, M. Gramegna and M.L. Ruggiero (Eds.): TM 2012 – The Time Machine Factory [unspeakable, speakable] on Time Travel in Turin, EPJ Web of Conferences, Volume 58, 2013, 040004, 5 p.

Marosi Ernő: A halottak élén. Major János kiállítása, in: Új Művészet, Vol. 24., No. 4., Budapest, 2013. április, p. 7, 9.

Péntek Orsolya: Budapest, 1984, Fiatal Művészek Klubja, in: magyarhirlap.hu, 2013. április 3.

Sounding the Body Electric. Experiments in Art and Music in Eastern Europe 1957-1984, Calvert 22 Foundation, London, UK, 2013, p. 10, 14.

Staniszewski, Mary Anne: Alternatives and Attitudes: Today and Yesterday, in: When attitudes become form. Bern 1969 / Venice 2013, Progetto Prada Arte, Milan, 2013, p. 459.

Szedlák Ádám: Nyom nélkül tűnhetnek el kedvenc játékaink, in: origo.hu, 2013. szeptember 13.

Szombathy Bálint: Artpool a világnak. Artpool. The Experimental Art Archive of East-Central Europe, in: exindex.hu, 2013. november 22.

Tabajdi Gábor: A III/III krónikája, Jaffa Kiadó, Budapest, 2013, p. 358. (+ fotóreprodukció)