kontextus projekt

Meghívó az első "Kamilla-nap"-ra 1999. december 28.-án este hatra az Artpool P60-ba

ELŐBB — UTÓBB
RONGYSZŐNYEG AZ AVANTGARDE-NAK

Hajdu István új kötetéről* beszélget
Beke László, Sebők Zoltán és Hajdu István


A könyv tartalma:

Oblomov-apokrif (1998)
Bortnyik Sándor (1976)
A hátatfordított festő • Madarász Viktor szomorújátéka (1997)
Fajó János (1974)
Bak Imre (1974)
Concept Art (1975)
Kalcedon – a kétely, a kétség, a kettősség, a hármasság
és a négyesség • Erdély Miklósról (1998)

Az elbújt ember • Baranyay András (1994)
Hencze Tamás (1993)
Totaljoy • Tót Endre (1995)
Érték és érvény • Bak Imre (1994)
Dualitások • Klimó Károly (1997)
Rétegződések • Körner Éva (1999)
Szemérmetlen magyarázatpróba II. (1990-1998)
Hajdu Istvánnal Károlyi Zsigmond beszélget (1995)
Háy Ágnes (1991)
A térről • Swierkiewicz Róbert (1994)
Áttetszőnek lenni • Tolvaly Ernő (1998)
Exhibició, Isten közönyében • Forgács Péter (1994)
Napló-mutáns, vagyis patchwork (1991-1998)
Jelentésdizájn • Szegedy-Maszák Zoltán (1999)


A könyvborító hátlapján: Részlet Galántai György 1999-11-25-i e-mailjéből

“Előbb-utóbb, rongyszőnyeg az avantgarde-nak
jó cím, miről szól? (kicsit "kesergő"-s a hangulata)

Előbb-utóbb
Jövőkép, utópia, jövő-stratégia, céltételezés vagy múlt-konstruálás?

A rongy / szőnyeg egy adat,
amelynek jelentése csak más adatokkal összefüggésbe kerülve keletkezik.

Rongyszőnyeg az avantgarde-nak,
ezt a relációt lehet információnak nevezni, illetve amennyiben a relációba kerülő fogalmak azonos absztrakciós szintről származnak, ismeretnek tekinteni.
[...]
de, ha pl. a rongyszőnyeget Káosz szimbólumnak, vagy egyfajta fraktálnak tekintjük, akkor ebből a kontextusból a véletlenszerű is bejön. Vagyis, itt minden kijön
előbb-utóbb,
csak a türelmesség és az érzékenység kell hozzá.”


*Hajdu István: Előbb-utóbb. Rongyszőnyeg az avantgarde-nak, Orfeusz Könyvek, Budapest, 1999, 237 p.


[1999] [kamilla nap] [kontextus projekt] [Artpool] [kereső]