Installation Project 98 · Installáció Projekt 98








(1) Mióta készítesz installációt?

1988.

(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?

Mert az installáció nem valami más, hanem installáció.

(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?

Ha az installációkra gondolsz, akkor azt kell mondanom, hogy - elő és utó -, nemegyszer motiváló tanulmányai a performance előadásaimnak. Sokszor velük együttjáró dolgok.

(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?

Én a szakralitást helyezem előtérbe, s nemegyszer ütköztetetem a konzumtársadalom udormány jelképtermékeivel.

(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?

Minden mű hagyományossá alacsonyodik egy idő után.

(6) Mi határozza meg az installáció méreteit és anyagait?

Semmi.

(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?

Egy sejt <-> univerzum.

(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?

Nincs.

(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?

Meghatározó.

(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?

Pénz.

(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?

Ja, persze.

(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?

Szerencsés dolog, de egy jó leírás alapján minden reprodukálható, vagy más értelemmel töltve felépíthető.

(13) Megállapítható-e, egy installáció értéke és milyen módon?

Meg. Az alkotó szellemisége, vagy ismertsége szerint.

(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?

Fogalmam sincs.

(16) A te kérdése(i)d és a rá adott válasz(ok)

Miért nincs gesztenyetortából a Parlament?

BAJI Miklós Zoltán (H)

work/munka