Installation Project 98 · Installáció Projekt 98








(1) Mióta készítesz installációt?

1989 óta.

(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?

Azért, mert egy autonóm nyelvet szeretnék kidolgozni.

(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?

Elfogult vagyok a német expresszionizmus, a proletár művészet és a futurizmus irányában. "Boldogság", "Az élet értelme a boldog munka" - ez a munkám (foglalkozásom).

(4) Milyen külöbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?

Mindegyik egy projektből indul ki.

(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?

Ez két különböző dolog..., de túl sok mindent kell e kérdés megválaszolásához figyelembe venni, mérlegelni.

(6) Mi határozza meg egy installáció méreteit és anyagait?

A természeti elemek, ezek a környezethez tartoznak a művek autonómiájáért.

(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?

Emily Joe Cronic című nagy installációja 1997. december 22-én Bresciában, kis installáció: a Point of View (Nézőpont) Monticelli Brusatitól, szintén Bresciában, 1996. szeptember 21-én.

(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?

Egy 100 kilogramos arany öntvény Budapest közepén.

(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?

Nélkülözhetetlen ezekhez a teátrális munkákhoz.

(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?

A W.C. Egy W.C.-ben igen nehéz installációt készíteni.

(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?

Művész barátok, egy közösség, galériák, műkritikusok felkérésére.

(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?

Annak megőrzése, ami nem megőrizhető.

(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?

Rendben van, hogy ára van: mindennek van ára.

(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?

Ne vedd az életet túl komolyan!

(16) A te kérdése(i)d és a rá adott válasz(ok):

Kellemes húsvéti ünnepeket!

Emily JOE (I)

work/munka