Installation Project 98 · Installáció Projekt 98








(1) Mióta készítesz installációt?

1990 óta.

(2) Mivel indokolod, hogy installációt készítesz, és nem valami mást?

Ez attól függ, hogy mi a téma és hogy a szervezők elfogadják-e ezt a fajta művészetet.

(3) Mit gondolsz a munká(i)dról?

Elég jók, köszönöm.

(4) Milyen különbségeket látsz az általad ismert installációk és a saját munkád között?

Erre válaszoljanak inkább a kritikusok.

(5) Mit gondolsz a hagyományos mű és az installáció viszonyáról?

Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel.

(6) Mi határozza meg egy installáció méreteit és anyagait?

A téma, valamint a rendelkezésre álló tér és anyagok.

(7) Tudnál-e mondani egy legkisebb és egy legnagyobb installációt?

A sajátjaim közül a "Cím nélkül" (1993, Petriano /AP/: 25 m hosszú; és az "Egy szót sem hiszek abból, hogy a Földön éheznek" (1997, Ravenna: 50x50x75 cm).

(8) Van-e olyan tárgy vagy idea, amely nem installálható?

Nincs.

(9) Milyen szerepe van a környezetnek az installálásban?

Mindig része az installációnak.

(10) Látsz-e valamilyen okot, ami az installáció lehetőségeit korlátozza?

Megvalósíthatatlan technikai követelmények; pénzhiány, de a fantázia minden problémát megold.

(11) Szívesen készítesz-e felkérésre vagy megrendelésre installációt?

Attól függ, mi a téma.

(12) Mi a véleményed az installáció megőrzéséről?

Egyes installációkat tartósnak szánnak, másokat nem: az előbbi esetben (pl. a föld-művészet esetében) kötelességünk megőrizni őket. De nem szabad elfelejteni, hogy minden műemlék, épület vagy műalkotás elpusztítható.

(13) Megállapítható-e egy installáció értéke, és milyen módon?

Igen, bárhogyan, kivéve pénzben (ahogy ez egyébként a művészet minden formájára igaz).

(14) Egy dokumentumban megőrzött installációra milyen szerzői jogok érvényesek?

Ne beszéljünk szerzői jogról a művészettel kapcsolatban, ha lehet...

Alberto RIZZI (I)

work/munka