english

a holonikus művészet múltja és jövője az élő jelenben


Függőleges törékenység (Reök-palota), 2017

Kalmár János (Budapest, 1952)

Térnek és időnek hátat fordít, alakjain nem vehető észre, hogy férfit vagy nőt formáznak, inkább az általános emberit ábrázolják.

A formailag az afrikai és az archaikus szobrászat hagyományaiból merítkező alkotó a távol-keleti művészethez is vonzódik, a nyugati és a keleti stílusok együttes hatása figyelhető meg a munkáiban.

Lehetőleg a végsőkig elmegy a kifejezés minimalizálásában, amint a teret is csupán plasztikáinak felületeivel jelzi.

A jelszerű alakok inkább tükrözik, mintsem megbontanák a körülöttük létrejött tér csendjét.

HANGDÍSZLET WATER MUSIC
HANGDÍSZLET CYBERNETIC

51-es körzet - 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020

K55> 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019