Peter Gorsen: Egzisztencializmus visszatérése a performance művészetben

Jegyzetek


1 Karl Jaspers, Die geistige Situation der Zeit (1931), Berlin, 1971, 138.

2 I. m., 148.

3 Joachim Diederichs, Zum Begriff "Performance", in documenta 6, katalógus, 1. k., 282.

4 Georg F. Schwarzbauer, Performance: 14 Interviews, Kunstforum, 24. k., 1977, 55-139.

5 Jindrich Chalupecky, Art and Sacrifice: Danger in Art, Flash Art, 80-81(1978), 31-35. Lásd a kötetben.

6 Peter Gorsen, Das Prinzip Obszön. Kunst, Pornographie und Gesellschaft, Reinbek, 1969; Sexualästhetik. Zur bürgerlichen Rezeption von Obszönität und Pornographie, Reinbek, 1972. Olaszul: La dimensione oscena. Strutture della pornografia nell'epoca borghese, Roma, 1973.

7 Dorothy Seiberling, The Art/Martyr, New York, 24(1976), 48 skk.

8 Schwarzbauer, i. m., 65 sk.; Helmut Schober, Performances 1972-77, katalógus, Galerie Wintersberger, Köln, 1977-1978.

9 documenta 6, katalógus, 1. k., 286.

10 documenta 6, katalógus, 1. k., 286.

11 documenta 6, katalógus, 1. k., 286.

12 James Barth, Trifid Narrative, Kunstforum, i. m., 78 sk.

13 Kunstforum, i. m., 141 sk. Vö. Wolf Vostell partitúráját a Regen (Eső) című happeninghez, Kunstforum, i. m., 152 sk.

<>


[A performance-művészet / tartalomjegyzék]