 
	Galántai György: Szembenállás (1979)
A csavarozással rögzített bal talppal (munkás) és 
		az ásóval dolgozó jobb talppal (paraszt) szemben a gereblyefésűk 
		különböző magasságában elhelyezett talpak magát a népet, 
		mint hierarchikusan elrendeződő, mégis 
		egy rendszerbe tartozó szereplőket jelképezik.
 
	
	Ahogyan Galántai lépés-szobrainak többsége esetében, 
		úgy a talpak itt is a kommunikációs törekvések lehetetlenségére, 
		illetve a haladás-helyben járás ellentmondására utalnak.
A szobor mobilitását biztosító kereket Galántai utólag applikálta 
		a bálázógép-alkatrészhez, ezzel a szobor által megjelenített, 
		látszólagosan egymással szembemenő csoportok külső 
		irányíthatóságát, egy rendszerhez való tartozását is kifejezve.
 
	
	A szobor a hatalom működésének szimbólumaként utal 
		a hatalomhoz való közelség visszásságára, 
		a direkt szembenállás értelmetlenségére és arra, hogy 
		a rendszer minden szereplőjére ugyanaz a sors vár.
 
	
	A mű 1979-ben, az Artpool alapításának évében készült, 
		mely egyben a Galántai György tevékenységét rögzítő 
		titkosszolgálati jelentések, az ún. Festő-dosszié vezetésének 
		kezdetét is jelentette. (Barkóczi Flóra)
 
	
	lásd még: Barkóczi Flóra: Minden nap szép nap. Beszélgetés Galántai Györggyel a kapolcsi 51-es körzetben (artportal)
 
	
	
	
	 
		 
	Galántai György: A második lépés, 1977 (lánghegesztett acéllemez) 
	készült a Csepel Vas és Fémművekben
 
		 
	„A második lépés” gumibélyegző változata, 
Mail Art a 80-as évekből.
 
	
	A trikolort idéző zászló változat 2019-ben a kapolcsi 51-es körzetbe készült.
piros-fehér / 
erő-hűség
fehér-zöld / 
hűség-remény
