Az Artpool munkatársak tudományos tevékenysége 2019-ben

Barkóczi Flóra

Halasi Dóra

Klaniczay Júlia

Kotun Viktor

Kürti Emese

László Zsuzsa

Nagy Kristóf

Schuller Gabriella

Szirmai Anna

Barkóczi Flóra

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, Erasmus + „Art Archives Exchange - Educational Strategies for Contemporary Art Archives”

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213), NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent)

Konferencia előadások:

A világháló utópiája. Internet és képzőművészet viszonya a rendszerváltást követő időszakban, konferencia előadás, 1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei. Interdiszciplináris jelenkor-történeti és politológiai konferencia, Szent-Györgyi Albert Agóra, Szeged, 2019.11.28-30, URL: https://1989-konferencia.webnode.hu/.

Artworks and documents in the context of new technologies at Artpool Art Research Center, Budapest, konferencia előadás, Artworks from the Digital Era in Galleries and Museums, Brno House of Arts, 2019. október 22-23.

Artpool’s concept of „Active Archive”: A translocal program as networking strategy in the periphery, konferencia előadás, Art in the Periphery, NOVA FCSH, Lisszabon, NOCA FCSH, 2019.03.14-16, URL: artintheperipheryconference.weebly.com

Publikációk:

A világháló utópiája. Internet és képzőművészet viszonya a rendszerváltást követő időszakban, Enigma, várható megjelenés: 2020 eleje.

Felszállópálya. A magyarországi internetes művészet gyökerei, Café Bábel, publikálás előtt, várható megjelenés: 2019 vége / 2020 eleje.

Az anatómia anatómiája. Történeti adalékok a fotográfia és a konceptuális művészet kapcsolatához, kiállítási katalógus,A fotográfia anatómiája (kiállítás: A fotográfia anatómiája, Rómer Flóris Művészeti és Történeti Központ, Győr, 2019.02.02-03.31.), Rómer Flóris Művészeti és Történeti Központ, Győr, publikálás előtt, várható megjelenés: 2020 eleje.

Fenntartható technológia? Művészet és megőrzés kérdései a digitális korban, Punkt, 2019.12.02, URL: https://punkt.hu/2019/12/02/fenntarthato-technologia-muveszet-es-megorzes-kerdesei-a-digitalis-korban/

Minden nap szép nap. Beszélgetés Galántai Györggyel a kapolcsi 51-es körzetben, Artportal, 2019.09.01, URL: https://artportal.hu/magazin/minden-nap-szep-nap-beszelgetes-galantai-gyorggyel-a-kapolcsi-51-es-korzetben/

A művész mint oktató mint kémikus mint művész, Punkt, 2019.06.27, URL: https://punkt.hu/2019/06/27/the-artist-as-teacher/; angolul: The Artist as Teacher as Chemist as Artist, Punkt, 2019.06.27, URL: https://punkt.hu/en/2019/06/27/the-artist-as-teacher/

Befogadni a befogadhatatlant. Globalitás-viszonyok kortárs megközelítései, Artportal, 2019.06.05, URL: https://artportal.hu/magazin/befogadni-a-befogadhatatlant-globalitas-viszonyok-kortars-megkozelitesei/

Egy új város jelene, jövője és múltja. D-terv, Dunaújváros, Artportal, 2019.02.04, URL: https://artportal.hu/magazin/egy-uj-varos-jelene-jovoje-es-multja-d-terv-dunaujvaros/

Kurátori tevékenység:

Hungary Can Be Yours / International Hungary, DOX, Prága, 2019. szeptember 5-30. (szervezők: Artpool–Fine Art Archive Prague)

Bíró Dávid: Front End, Stúdió Galéria, Budapest, 2019. november 13-23, kurátori tevékenység és kurátori szöveg.

Egyéb (továbbképzésen, nemzetközi előadáson való aktív részvétel, workshop):

az ERASMUS+ „Art Archives Exchange – Educational Strategies for Contemporary Art Archives” Teaching/Learning/Training Activity workshop hét (2019. február 11-15.: Artpool Művészetkutató Központ, Budapest) megszervezése, lebonyolítása, 2 partnerintézmény: basis Wien (Bécs), MNAC (Bukarest)

„Internet-based art practices in Hungary in the 1990s” címmel rövid prezentáció a Moderna Galerija Ljubljana által szervezett The Big Shift: the 1990s. Avant-gardes in Eastern Europe and Their Legacy című képzés és workshop keretében, 2019.08.23-30.

Részvétel a Cultures of Dissent in Eastern Europe (1945-1989): Research Approaches in the Digital Humanities című képzésen, 2019.07.15-23.

Halasi Dóra

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, Erasmus + „Art Archives Exchange - Educational Strategies for Contemporary Art Archives”

MUSA MOOC, Essential Digital Skills for Museum Professionals, (online kurzus), 2019. január-március)

Egyéb (workshopok, tanulmányutak)

az ERASMUS+ „Art Archives Exchange – Educational Strategies for Contemporary Art Archives” Teaching/Learning/Training Activity workshop hét (2019. február 11-15.: Artpool Művészetkutató Központ, Budapest) megszervezése, lebonyolítása, 2 partnerintézmény: basis Wien (Bécs), MNAC (Bukarest)

Prága, Erasmus+ Learning/ Teaching/Training/Activity mobility workshop, The Fine Art Archive, 2019. június 10-14., prezentáció az Artpoolról a cseh és szlovén résztvevők számára

– részvétel a Museumdigit konferencián, Magyar Nemzeti Múzeum, 2019. november 25-26.

– viennacontemporary, Parallel Vienna, curatedby, Bécs, 2019. szeptember 26-29.

– Art Tour Warszaw, a Knoll Galéria szervezésében, 2019. szeptember 19-23.

– 58. Velencei Biennálé sajtóbejárás, 2019. május 8-10.

Klaniczay Júlia

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213), NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent)

Horizon 2020, Erasmus + „Art Archives Exchange - Educational Strategies for Contemporary Art Archives”

Horizon 2020, COURAGE – Gyűjtemények hálózata (Kulturális ellenállás. Az ellenzékiség öröksége az egykori szocialista országokban)

Konferencia előadás:

Artpool before and after 1989 - Előadás az „1989 – end of an old, beginning of a new world?” sorozat keretében, Villa Ichon, Bremen / Forschungsstelle Osteuropa an der Universität Bremen, 2019.10.29.

Egyéb előadás

Hungary Can Be Yours / International Hungary, DOX, Prága, 2019. szeptember 5-30. (szervezők: Artpool–Fine Art Archive Prague) - kiállításmegnyitó

1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei konferencián (Szegedi Tudományegyetem) az Artpool Művészetkutató Központ Lehetetetlen realizmus - művészeti utópiák ütközése a valósággal a rendszerváltás előtt és utáncímű szekciójának megszervezése és moderálása Kürti Emesével és László Zsuzsával együtt

Publikáció:

„...nagyon jó, mert más nincs” interjú Klaniczay Júliával in: Kulcsár Balázs: Párizs-Budapest metró. Beszélgetések irodalomról, művészetről, Napkút Kiadó Kft., 2019, pp. 149-160.

Kotun Viktor

Publikációk (kapcsolatművészet / mail art szakszöveg fordítások):

Jean-Marc Poinsot: A posta használat és a távolsági kommunikáció
Utilisations of Postal Institution and Long-distance Communications, in: Poinsot, Jean-Marc: Mail art. Communication á distance. Concept, Editions CEDIC, Paris, 1971, pp. 13-18.

Ken Friedman: Jegyzetek az alternatív sajtó történetéhez
Notes on the History of the Alternative Press, Lightworks, No. 8-9, 1977 Winter, pp. 41-47.

Felipe Ehrenberg: Latin-Amerikai tanúvallomások
Un Arte Que No Se Vende, in: Testimonios de Latino America. La semana de bellas artes, No. 42, Instituto Nacional De Bellas Artes-Direccion De Literatura, Mexico, 1978

Ulises Carrión: Küldeményművészet és a Nagy Szörnyeteg
Mail Art and the Big Monster, in: Erratic ART MAIL International System at the Egmont Højskolen, Hou, Denmark, February 1979

Anna Banana: Küldeményművészet Kanadában és a Nyugat-Egyesült Államokban
Mail Art: Canada & Western U.S.A., in: Mail Art Then and Now. The Franklin Furnace Flue, Vol. 4, No. 3-4 (special issue), 1984 Winter, pp. 25-28.

Anna Banana: Nők a küldeményművészetben
Women in Mail Art, in: Correspondence Art. Source Book for Network of International Postal Art Activity, Contemporary Art Press, San Francisco, 1984, pp. 279–300. (Ed. by Michael Crane – Mary Stofflet)

Edgardo-Antonio Vigo: A mail art helyzete Dél-Amerikában
The State of Mail Art in South America, in: Correspondence Art. Source Book for Network of International Postal Art Activity, Contemporary Art Press, San Francisco, 1984, pp. 349–367. (Ed. by Michael Crane – Mary Stofflet)

Guy Bleus: A mail art kutatása
Exploring Mail-Art, in: Commonpress No. 56. Commonpress Retrospective, Administration Center, Wellen, Belgium - Museum het Toreke, Tienen, Belgium, September, 1984, pp. 10–65. (Ed. by Guy Bleus)

Mark Bloch: A küldeményművészeti „kritikus” felelőssége. Interjú John Held Jr.-ral
The Responsibility of the Mail Art „Critic”. An Interview with John Held, Jr., self published and circulated in the Network, 1990

Chuck Welch: A Mail Art – internet link.
The Mail Art-Internet Link, in: Eternal Network. A Mail Art Anthology, University of Calgary Press, Calgary, 1995, pp. 125–128. (Ed. by Chuck Welch)

Mark Frauenfelder: Olcsó mémek - zine-ok, metazine-ok és a virtuális sajtó
Cheap Memes. Zines, Metazines, and Virtual Press, New Observations, No 101, 1994 May-June, pp. 19-23. (Ed. by Stephen Perkins – Lloyd Dunn)

John Held Jr.: Networking: a terminológia eredete
Networking: The Origins of Terminology, in: Eternal Network. A Mail Art Anthology, University of Calgary Press, Calgary, 1995, pp. 24–32. (Ed. by Chuck Welch)

Peter Netmail: A Mail Art network megváltoztatta az életemet. A Mail Art Mekka Minden 20 éve
Mail Art Networking Has Changed My Life. 20 Years Of Mail Art Mekka Minden, Umbrella, Vol. 25., no. 2., September, 2002, pp. 64-70.

Kornelia Röder: Ray Johnson és a kelet-európai küldeményművészeti színtér
Ray Johnson and the Mail Art Scene in Eastern Europe, Kunsttexte.de, Ostblick 3: „Mythmaking Eastern Europe: Art in Response”, ed. Mateusz Kapustka, 2014

Kürti Emese

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213), NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent), művészeti és kulturális örökség-kiállításokkal foglalkozó munkacsoportja

Konferencia előadás:

Részvétel és moderálás a Párhuzamos különidők nemzetközi szimpózium Párhuzamos intézmények c. kerekasztalán, Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár, 2019. február. Résztvevők: Kürti Emese, László Zsuzsa, Magdalena Ziółkowska (Varsó)

Az intézmény mint utópia. Rendszerváltást előkészítő művészeti intézmények és médiumok Magyarországon – előadás az Artpool Művészetkutató Központ Lehetetetlen realizmus - művészeti utópiák ütközése a valósággal a rendszerváltás előtt és után című szekciójában az 1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei konferencián a Szegedi Tudományegyetemen szervezésében, valamint a szekció megszervezése és moderálása Kürti Emesével és Klaniczay Júliával együtt

Oktatási tevékenység:

CEU vendégprofesszor, kurzusa (2019): Imagined Communities. Artistic Collectives and the Political Power during the Cold War.

Kurátori tevékenység:

Poetry and Performance. The East European Perspective. Nemzetközi kutatási projekt és kiállítássorozat a zürichi egyetem programjához kapcsolódóan. Tomas Glanc és Sabine Hansgen kurátorokkal, valamint együttműködésben a régió más kutatóival (Dubravka Djurić, Daniel Grún, Claus Löser, Pavel Novotný, Branka Stipančić, Darko Šimičić, Mara Traumane).

A kiállítás eddigi helyszínei:

Új Zsinagóga, Zsolna, Szlovákia, 2017. december 22 – 2018. március 10.

Shedhalle, Zürich, 2018. október 28 – szeptember 16.

Kulturna Centar, Belgrád, 2018. március 8-29. (a World Poetry Day(s) 2018: Language Games c. fesztivál keretében)

Motorenhalle - Kulturforum, Drezda, 2019. április 12 – július 7.

Kortárs Művészeti Múzeum, Wrocław, 2020. március 27 – július 20.

Egyéb (workshopok, tanulmányutak)

The First Hungarian Happening. Nemzetközi workshop a Poetry and Performance. The East European Perspective c. kiállításhoz kapcsolódóan, Drezda, Motorenhalle, 2019. április 11.

COST, Nep4 Dissent Short Term Scientific Mission, zágrábi kutatóút, fogadó intézmény Zágrábi Kortárs Művészeti Múzeum, téma: jugoszláv-magyar művészeti kapcsolatok, 2019.

Underground Realism. György Galántai’s Self-Institutional Strategies, COST, Nep4 Dissent, WG 3 Workshop, Chair: Katalin Cseh-Varga, Tirana, Tiranai Egyetem, 2019. május 30.

Beszélgetés moderálása az AICA – Műkritikusok Nemzetközi Szövetsége Magyar Tagozatának Kritikák c. konferenciáján, Budapest Galéria, 2019. április 27. Résztvevők: László Zsuzsa, Mélyi József, Petrányi Zsolt, Róka Enikő, Százados László.

A neoavantgárd testpolitikája és utóhatásai c. beszélgetés, résztvevők: Acsády Judit, Bán Zsófia, K. Horváth Zsolt, Kürti Emese, Oltai Kata. Moderátor: Erhardt Miklós. Fészek Művészklub, 2019. június 12.

Publikációk:

„The Finest Examples of Socialist Realism.” Post-Fluxus Phenomena in Hungary, in Tomáš Glanc, Zornitza Kazalarska, Alfrun Kliems (Eds.): Performance – Cinema – Sound. Perspectives and Retrospectives in Central and Eastern Europe. LIT Verlag, Wien, 2019

1971 – Parallel Nonsynchronism, Springerin. Post-Jugoslawien, Heft1/2019

Katalin Ladik and the First Generation of „Feminist” Artists in Hungary, in Suzanne Altmann, Katarina Lozo, Hilke Wagner (Eds.): Medea Resurrection. Radical Women Artists behind the Iron Curtain. Staatliche Kunstsammlungen Dresden, 2019

Kürti Emese, László Zsuzsa: „Engem az információ érdekelt mindig.” Évfordulós beszélgetés Galántai Györggyel, Exindex, 2019.

Poetry in Action. Language as a Performative Medium in the Hungarian Neo-Avant-garde, in Sándor Hornyik - Edit Sasvári - Hedvig Turai: Art in Hungary 1956-80. Double Speak and Beyond, Thames and Hudson, London, 2018. 291-314.

Pedagogy on Reality. Tamás Szentjóby's Paralel Study Track Program, in: Dóra Hegyi, Zsuzsa László, Franciska Zólyom (ed.): Creativity Exercises, Sternberg Press, GfZK-tranzit.hu, 2020

László Zsuzsa

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213), NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent), művészeti és kulturális örökség-kiállításokkal foglalkozó munkacsoportja

Konferencia előadás:

Részvétel és moderálás a Párhuzamos különidők nemzetközi szimpózium Párhuzamos intézmények c. kerekasztalán, Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár, 2019. február. Résztvevők: Kürti Emese, László Zsuzsa, Magdalena Ziółkowska (Varsó)

Műkritikusok Nemzetközi Szövetsége (AICA) Magyar Tagozata szervezésében megvalósuló Kritikák konferencia kerekasztalbeszélgetése, Új Budapest Galéria (Bálna), 2019. április 27.

„Reciprocal Decipherments – Circulating Works, Words, Ideas, and Agents as Constituents of the Discourse on East European Art” - előadás az Exhibitions as Sites of Artistic Contact during the Cold War nemzetközi konferencián (2019. November 8 – 9., George Enescu National University of Arts, Iași, Románia

A fogalmak áramlása – kontextuális kísérletek a konceptualizmus és a realizmus integrálására és historizációjára – előadás az Artpool Művészetkutató Központ Lehetetetlen realizmus - művészeti utópiák ütközése a valósággal a rendszerváltás előtt és után című szekciójában az 1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei konferencián a Szegedi Tudományegyetemen szervezésében, valamint a szekció megszervezése és moderálása Kürti Emesével és Klaniczay Júliával együtt

Kurátori tevékenység:

1971 – Párhuzamos különidők. A Kiscelli Múzeum – Fővárosi Képtár és a tranzit.hu közös kiállítása, 2018-2019 (Hegyi Dórával, Leposa Zsókával, Róka Enikővel és Százados Lászlóval együtt)

Egyéb (workshopok, tanulmányutak)

Rövidtávú külföldi kutatóút a COST támogatásával: egyhetes kutatás az amszterdami De Appel archívumában 2019. március

Publikációk:

Realism of the Future: Debates and Conflicts around László Beke’s Imagination/Idea Project, in: Mezosefera, issue 7, 2019.

A jövő realizmusa: Viták és konfliktusok Beke László Elképzelés projektje körül, in: 1971 - Párhuzamos különidők, kiállítás katalógus, Fővárosi Képtár-Kiscelli Múzeum-tranzit.hu, Budapest, 2019.

Kürti Emese, László Zsuzsa: „Engem az információ érdekelt mindig.” Évfordulós beszélgetés Galántai Györggyel, Exindex, 2019.

Didactic Devices from Reform Pedagogy through Fluxus to Spaces of Creativity, in: Creativity Exercises, GfZK-tranzit.hu-Sternberg Press, 2019.

Nagy Kristóf

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213),NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent)

Előadások/prezentációk

NEP4DISSENT meeting Budapest, January 31-February 1 2019

Külső forradalmak, belső változások: a magyar művészet nemzetközi integrációja a ’90-es években.Kassák Múzeum. 2019. február 20.

NEP4DISSENT meeting, Tirana, May 30-31 2019

Klímaváltozás és kapitalizmus. Olvasó- és vitakör. FKSE, 2019. június 1.

PhD Workshop, CEU, Dept. of Sociology and Social Anthropology. State-Managed Precarity. The Hungarian Public Work Scheme within the Field of Cultural Production. 19 September 2019

Kutatók Éjszakája. Balra át, jobbra át – Művészeti és politikai radikalizmus a Kádár-korban // Az Orfeo és Inconnu csoport. Blinken OSA. 2019. szeptember 27.

Krassó György megemlékezés. Blinken OSA. 2019. október 20.

Beszélgetés Gulyás Gyulával az Ismeretlenek c. filmről. 2019. október 21.

Magyar Szociológiai Társaság 2019. évi vándorgyűlése. Munka a kulturális termelésben (szekciószervezés). Államilag menedzselt prekaritás a félperiférián: a kulturális közfoglalkoztatás mint a kulturális munka egy formája (előadás). 2019. október 24.

Klímaváltozás – kapitalizmus – művészet. Szeged, 2019. október 28.

CCA/CEU Szabadegyetem. Balra át, jobbra át! Művészeti és politikai radikalizmus az államszocialista és a kortárs Magyarországon. 2019. november 5.

Az Orbán-rezsim gazdaságtana és ideológiakritikája. Pécs, 2019. november 7.

Gyáva-e a kortárs művészet? (kerekasztal moderálás). 2019. november 18. Blinken OSA.

2020 Annual Convention, Association for Slavic, East European, and Eurasian Studies, San Francisco, 22-26 November 2019

Erőtérben 1. Olvasókör a kultúrpolitikáról. FKSE, 2019. november 30.

Soyalism or how we are fed. Karl Polanyi Research Center of Global Social Studies, Corvinus University of Budapest. 5 December 2019

Behind the Image of Repressive State: Incorporation, Ideology and Contingency in Socialist Cultural Regimes. Academy of Fine Arts, Prague, 6 December 2019

Publikációk:

Navegar por estructuras históricas. Cómo se han configurado los métodos y gramáticas de Artpool a través de la interacción entre estructuras históricas y agencias individuales. Archivos del Común II: El Archivo Anómico. RedCSur. 2019. 78-89. old.

Környezeti válság és politikai művészet a ‘80-as években. OSA blog.

Ecological Crisis and Political Art in the 1980s Hungary. OSA blog.

Dinamikus hatalom. Kulturális termelés és politika Magyarországon 2010 után. Fordulat, 2019. 26. sz. 225–251. old. (társszerzők: Barna Emília - Madár Mária - Szarvas Márton)

Szószedet a Fordulat 26. számához. Fordulat, 2019. 26. sz. 5–27. old. (társszerzők: Czirfusz Márton - Csányi Gergely - Éber Márk Áron - Gagyi Ágnes - Gerőcs Tamás - Jelinek Csaba - Katona Noémi - Kovai Cecília - Meszmann T. Tibor - Pinkasz András)

A domináns hatalom az ellenállását is meghatározza. Interjú a Balra át - Jobbra át! - kiállítás kurátoraival. Mérce.

A mediterrán munkás-önigazgatás dilemmái. a szem. (társszerző: Márkus Benjamin)

Kurátori tevékenység:

2019. október 3-november 24.: Centrális Galéria, OSA, Budapest
Balra át, jobbra át. Művészeti és politikai radikalizmus a Kádár-korban. Az Orfeo és az Inconnu csoportc. kiállítás

Schuller Gabriella

Hazai és nemzetközi kutatási programokban történő részvétel:

Horizon 2020, COST European Cooperation in Science and Technology (CA 16213),NEP4DISSENT (A New Exploratory Phase in Research on East European Cultures of Dissent)

Konferencia előadás:

Magyar drámatörténeti hagyomány a Szentendrei teátrum műsorán 1969-1989, a Teátrum50 projekt zárókonferenciája, Szentendre, 2019.07.02.

Halász Péter rendszerváltó előadásai, 1989 és a rendszerváltás: a társadalmi cselekvés lehetőségei, Szeged, 2019.11.29.

A hetvenes évek experimentális színházai, felkért előadás a Kulturális szabadegyetem sorozatban, Stúdió K.,Budapest, 2019. 04.25.

Remembering the Past through Performances, vendégelőadás a ’Community and Remembrance in Central European Theatre’ kurzuson (kurzusvezetők: Deres Kornélia, ELTE – Cseh-Varga Katalin, University of Vienna), ELTE, Budapest, 2019.11.17.

Publikációk:

A totális életszínház érdekelt” Schuller Gabriella beszélget ef Zámbó Istvánnal a szentendrei Nalaja happeningről

A magyar drámatörténeti hagyomány a Szentendrei Teátrum műsorán 1969-1989, Teatrum50, 2019. április-június

From the theatron to the agora: changing concepts of theatricality in the oeuvre of Árpád Schilling (megjelenés alatt)

Hajas és Hamvas. A köztes lét túloldalán című Hajas Tibor kiállításról, Balkon, 2019/4., pp. 10-14.

Halász Péter: hol vagy?, Színház, 2019. május, pp. 14-19.

Radikális az, ami…, Színház, 2019. május, pp. 23-24.

A Holonikus út és a Holarchia tér. Galántai Györggyel beszélget Schuller Gabriella, Balkon, 2019/9., pp. 26-31.

Evergreen Underground. Király Tamás kiállítása kapcsán Schuller Gabriellával és Muskovics Gyulával beszélget Százados László, Színház, 2019. október, pp. 21-26.

Az én rendszerváltó előadásom, Színház, 2019. november, p. 8.

Szirmai Anna

Publikációk:

Karbantartó művészet, Liget: Irodalmi és ökológiai folyóirat XXXII, 12., 2019, pp. 71-80.

Nők asztala, Liget: Irodalmi és ökológiai folyóirat XXXII, 10., 2019, pp. 72-77.